09-03-22

See, think, do, care: hoe bereik je de doelgroep?

Geïnteresseerd?

Benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen? Neem vandaag nog contact met ons op!

Waar is je doelgroep op dit moment mee bezig, waar bereik je ze? Op welk moment bereik je ze? Waar wil je ze bereiken en waarmee?

Het model kort-door-de-bocht:

  1. Doordat je iets laat zien heb je een eerste contact
  2. Er ontstaat het besef ofwel de (h)erkenning van een behoefte
  3. Conversie; aanvraag of aankoop wordt gedaan
  4. Onderhouden van je klantrelatie (binden en boeien); ambassadeur maken van je klant, etc.

Bij Montix zijn we veel bezig met content maken. Zowel tekst als beeld in al zijn variaties. Dit is een belangrijk onderdeel van digital marketing. Door in te zetten op diverse kanalen kun je je doelgroep inspireren, triggeren en overtuigen.

WAT BETEKENT DIT VOOR JE WEBSITE?

Zorg dat je volledig bent. Het waarom, hoe en wat rondom jouw product of dienst. Inspireren, vertrouwen geven en ultiem een verlangen kweken. Dat je prospect dit wil hebben. Zonder niet meer kan leven of, iets subtieler: een mooier leven heeft met deze dienst.

Denk aan de volledige reis die iemand aflegt vanaf het eerste contactmoment tot aan het gebruik maken van de dienst. Hoe verloopt dit, waar kun je nog toevoegen?

WAARDERING VOOR BESTAANDE KLANTEN

Als je klant bent dan wil je ook blijvend profijt hebben van de dienst. Als je als een nummer wordt behandeld of tenminste dat gevoel hebt, dan wordt het verschil naar een andere aanbieder kleiner en wat vooral jammer is: het persoonlijke ontbreekt. Realiseer je dat dat ook voor jou ontbreekt: als je niet meer goed weet wat er bij jouw klant speelt, dan kun je je product of dienst ook niet verder verbeteren voor hem of haar. Deze doorontwikkeling zal ook voor betere herkenbaarheid bij ej toekomstige klanten zorgen: de behoefte verandert immers. Een klant helpt je dus op meerdere onderdelen als jij bereid bent om te luisteren en blijvend meerwaarde te leveren.

Korte samenvatting, advies:

heb oprechte interesse in zowel je prospect, als je bestaande klant. Daar win je allebei mee.

Gerelateerde berichten

We delen graag onze kennis

Beheer van beoordelingen en testimonials

Beheer van beoordelingen is cruciaal om online aanwezigheid te verbeteren en zichtbaarheid te vergroten. Positieve beoordelingen dragen niet alleen bij aan klantenbinding, maar ook aan een betere positie in zoekmachines. Door strategisch beheer kunnen bedrijven inzicht verkrijgen, reageren op kritieken en de klantrelatie versterken. Het is een uitdaging om negatieve beoordelingen goed af te handelen en SEO voordeel te halen uit reviews, maar met de juiste aanpak biedt het immens potentieel. Binnen een structuur en met technologie als ondersteuning, versterkt de concurrentiepositie aanzienlijk.

Lees meer

Klantdata beveiliging en encryptie

In een wereld vol datalekken en cyberaanvallen is de beveiliging van klantdata cruciaal voor iedere organisatie, vooral in het mkb. Met encryptie bescherm je data effectief, waardoor je niet alleen voldoet aan regelgeving, maar ook het vertrouwen van klanten waarborgt en concurrentievoordeel behaalt. implementeer een robuuste encryptiestrategie om succesvol te groeien in de online wereld.

Lees meer

Gebruik van API’s voor Externe Integraties

Dit artikel gaat over de voordelen van het gebruik van API’s voor externe integraties door mkbbedrijven. API’s bieden veel voordelen, waaronder schaalbaarheid, efficiëntie en verbeterde databeveiliging. Ze stellen bedrijven in staat om hun digitale aanwezigheid te optimaliseren en concurrentievoordeel te behalen door verbeterde klantervaringen en efficiëntere bedrijfsprocessen. Door strategisch te investeren in API’s kunnen bedrijven hun groeipotentie maximaliseren.

Lees meer

Heb je vragen of hulp nodig? Wij staan voor je klaar

Blog formulier

Contact informatie

Montix, Internetbureau
Rigtersbleek Aalten 4 – 108
7521 RB Enschede

Voor vragen, vrijblijvende offertes en advies:
E-mail: support@montix.nl
Tel: +31 (0)53 750 30 30

foto nora montix 2023

Marko van den Berg